Beyşehir Gölünde 30 Ağustos Zafer Bayramı Kutlamaları Başladı

1790 Görüntülenme 27 Ağustos 2020 Paylaş

Beyşehir Belediyesi Kültür ve Turizm Derneği ev sahipliğinde yapılan 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları başladı.

30 Ağustos Zafer Bayramı etkinlikleri çerçevesinde, Türkiye’nin farklı illerinden Beyşehir’de bir araya gelen 1’i kadın, 3’ü erkek toplam 4 sporcu, “üç ekip, tek hedef” sloganıyla kanolarıyla göl üzerinde kürek çekip, göl etrafında ise bisikletle pedal çevirip koşu gerçekleştirmeye başladı.

Beyşehir Gölü’nün Vuslat Parkı kıyısında aynı anda başlayan kano, bisiklet turu ve koşuya katılan ekibin üyesi 4 sporcu, etkinliği 30 Ağustos’ta Beyşehir ilçe merkezinde noktalayacak.
4 sporcu, etkinliğin sonunda yanlarında getirdikleri Türkiye, KKTC ve Azerbaycan bayraklarını ise Beyşehir İlçe Kaymakamı Yusuf Özdemir'e teslim edecek.
Sporcuları, Vuslat Parkı'ndaki iskelede, tur öncesi alana gelen Beyşehir Belediye Başkanımız Adil Bayındır, Başkan Yardımcımız Zeki Ağmaz ve Beyşehir Kültür ve Turizm Derneği mensupları uğurladı.

“Amacımız Beyşehir’i sadece Türkiye’ye değil, tüm dünyaya tanıtmak”

Beyşehir Gölü Etrafı Kano Ekspedisyonu için kano lideri Şenol Özdemir’le birlikte Beyşehir’e gelen ekipteki tek bayan sporcu olan Nüşabe Paşazade, yaptığı açıklamada, Bugün Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyoruz ve bundan dolayı çok mutluyuz. Beyşehir Gölü etrafında 160 kilometre sürecek 3 ekip tek hedef diyoruz. Bir arkadaşımız koşarak, bir arkadaşımız bisiklette pedallayarak ben ve Şenol arkadaşım Beyşehir Gölünde kano yani kürek çekerek bu güzel gölü tavaf edeceğiz. Mada adasında bir okulumuz var o okulun 13 tane öğrencisi için bütün Türkiye’den gelen hediyeleri takdim edeceğiz. 30 Ağustos Zafer Bayramında çocuklarımıza 2 tane kano teslim edeceğiz ve spora teşviklerini sağlayacağız. Bizim 3 tane misyonumuz var bu ekspedisyonda birincisi, layığı ile 30 Ağustos Zafer Bayramımızı kutlamak, ikinci misyonumuz Mada Adasındaki çocuklara destek vermek ve üçüncü en önemli misyonumuzda İç Anadolu’nun bu güzeller güzeli gişesini sadece Türkiye’ye değil bütün dünyaya tanıtmak. Beyşehir Belediye Başkanı Adil Bayındır Beyin inanılmaz güzel bir sözü var. ‘’Güneşin koşarak doğup, hüzünle battığı şehirdir Beyşehir’’ bu bizi çok etkiledi ve başkanın bu şehir için iç Anadolu’muzun, Konya ovasının ulu arığı için can damarı için verdiği mücadele ister tanıtımında, ister yapacağınız inanılmaz büyük turizm projesi, ister sporculara verdiği büyük destekler bizi etkiledi. Türkiye’mizin her alanda zaferi sadece Türkiye’nin zaferi değil bütün Türk dünyasının zaferidir. Ben Azerbaycan’da doğdum büyüdüm. Ondan dolayı Azerbaycan bayrağını buraya getiriyoruz. Türkiye vatandaşıyım Türkiye de yaşıyorum. Büyük bayrağımız Türkiye’mizindir. Son zamanlarda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde çalışıyorum ve Kıbrıs’ın bayrağını burada dalgalanmasını çok istedik ondan dolayı çok mutluyuz. ”dedi.

Ekip lideri Şenol Özdemir ise, Türkiye’nin çeşitli illerinden, Beyşehir’i tanıtmaya geldiklerini belirterek, şunları söyledi.

Özdemir, İstanbul’dan geliyoruz. Beyşehir Gölü’nde 30 Ağustos Zafer Bayramı kapsamında kano ekspedisyonu gerçekleştireceğiz. Daha doğrusu 3 ekip tek hedef bir ekspedisyonu var. Gökhan arkadaşımız bu ekspedisyonda koşarak Beyşehir Gölünün çevresini dolaşacak, Zafer arkadaşımız onun yanında bisikletle beraber gidecek. Bende Deniz Nüşabe hanımla beraber kano ile bu Beyşehir 30 Ağustos Zafer Bayramı Ekspedisyonunu gerçekleştireceğiz. Mustafa Kemal Atatürk Dünya’ya Türkiye’yi tanıtmak için 1930’lu yıllarda 20 tane fotoğraf çektiriyor. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde burada Beyşehir Gölünde de çektiriyor ve tarihi olarak da çok değerli yerleri var çok turistik yerleri var. Hem Dünya turizmine tanıtılması açısından, hem de kanonun burada da gelişmesi açısından biz buraya geldik. Kano sporunu, su sporlarını ülkemizde yaygınlaşması ve İç Anadolu’da da böyle bir yerde tatil beldesi olabileceğini turizme kazandırmak amaçlı ve sportif faaliyet amaçlı buraya geldik.

“Cennet Ya burası ya buranın altında”

30 Ağustos Zafer Bayramı kapsamında bisikleti ile göl etrafında koşacak olan Gökhan Güneri açıklamasında, “Konya’yı ele aldık, bir baktık ki gerçekten Alâeddin Keykubat’ında söylediği gibi, burası bir cennet ya da cennet buranın altında. Deniz seviyesinden bir metre yüksekteyiz bu güzel bizim için. Çok sıkıcı bir koşu olmayacak bizim için yani sporcular için çok ideal bir koşu. Parkur genelde asfalt patikaya çok girmeyeceğiz. Asfalt insanı yoruyor onu söyleyeyim, asfalt koşuları yorucu olur. Ama biz bu yorgunluğu sağ tarafımızdaki göle bakarak gidermeye çalışacağız. 30 Ağustos’ta Mada’da taçlandırmayı hedefliyoruz çalışmamızı. Amacımız bütün gençlere Türkiye’deki ve Beyşehir’deki gençlere sporun ne kadar önemli, farkındalığın ne kadar önemli olduğunu aktarabilmek. Özellikle Belediye Başkanımız çok özverili, çok heyecanlıydı. Kültür Müdürlüğümüz’ de aynı şekilde.

Bize öncelikle güvendikleri için, bize kapılarını açtıkları için sonsuz teşekkür ederiz.  Bizde onların güvenine en güzel şekilde karşılık vermeye çalışacağız. Ve bu 160 kilometrelik parkuru Beyşehir’i en güzel şekilde çekerek yorumlarımızla, hikâyelerimizde paylaşarak tüm Türkiye’ye hatta Dünya’ya aktarmaya çalışacağız.”

İzmir’den gelen Zafer Mutlu ise, “Bisiklet sporcusuyum. Bu projeye bende bisiklet sürerek katılmak istedim. Biliyorsunuz iki arkadaşımız kano ile gölü kenardan dolaşacak, bir arkadaşımız koşacak, ben de koşan arkadaşımızı bisikletle takip edeceğim. 30 Ağustos Zafer Bayramı kapsamında hazırlanan bu projede olmaktan çok mutluyum ve çok heyecanlıyım. Beyşehir’e ilk defa geliyorum. Beyşehir ile ilgili edindiğim bilgi Türkiye’nin tek tatlı su gölü olduğunu biliyorum ve bu tatlı su gölünün ortasında bir Mada Adası’nın olduğunu öğrendim. Çok da hoşumuza gitti. Mada Adasına da uğrayacağız bu arada, orada da bir gece geçirmeyi düşünüyoruz.” İfadelerini kullandı.