KARABURUN PLAJINA YOĞUN İLGİ

2980 Görüntülenme 27 Temmuz 2021 Paylaş

Beyşehir Belediyesi Karaburun plaj ve kamping alanı ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi görüyor.

Türkiye’nin en büyük tatlı su gölü olan Beyşehir Gölü sahili, Antalya sahillerini aratmıyor. Özellikle hafta sonları Karaburun Plajı'na akın eden vatandaşlar, gölde yüzüp, sahilde güneşleniyor. Yaklaşık 656 kilometrekarelik yüz ölçümüne sahip Beyşehir Gölü çevresinde bulunan 3 kilometrelik Karaburun plajı Antalya sahillerini aratmıyor. Gölün suyunda serinleyen Beyşehirliler, aynı zamanda meşe ormanları arasında kamp yapma ve piknik yapma olanağı da buluyor.

Akdeniz’in denizi terası, Konya’nın denizi Beyşehir Gölünde Akdeniz sahillerinde ne varsa aynısını burada mümkün olduğunu vurgulayan Beyşehir Belediye Başkanı Adil Bayındır, “Akdeniz’i bölge insanımızın ayağına getirdik” dedi.

BAŞKAN BAYINDIR, “KARABURUN PLAJI, BÖLGE TURİZMİNİN PENCERESİ OLDU”

İnce kum taneleri ile bir göl tabanı düşünün, masmavi suyuyla içilebilir niteliği olan Beyşehir Gölü'nün kenarındayız. Karaburun plajının özelliği kendi kendine oluşan bir plaj olmasıdır. Bizler de bu güzel tabloya çerçeve yaptık. Amacımız Konya’mızın ve bölgemizin bütün insanlarını Akdeniz'e kadar gitmeleri yerine plajı onların ayaklarına getirmek oldu.
Plajımız, önce 800 metrelik bir alana sahipti, bu yıl yeni yüzü ile 3 kilometreye tamamladık. Üstünler Çayı dediğimiz Çayın kenarına kadar ıslahını yaptık. Geçen yıl 3 bölüm olan plajımız, bu yıl 6 bölüme çıkararak açılışını yaptık. Tuvaletleri ile soyunma kabinleri ile kafe ve büfeleri ile geniş bir banttı halkımızın hizmete sunduk. Tuvalet sayısı her plajın kendi bünyesinde olarak yapıldı. Toplamda 24 adet 12 bayan 12 erkek olmak üzere her bölümün ayrı ayrı plajı bulunuyor. Burada önceliğimiz disiplindir. Giriş çıkış dâhil, otopark sistemi boydan boya 4000 aracı barındırabiliyor.

Milli Parkların bize verdiği Karaburun ve bölgesi, mesire alanları vatandaşımıza hizmet veriyor. Ayrıca mesire alanlarının dışında, karavan kamp alanlarını gölün kenarında eşsiz manzara ile geçirimsiz fosseptiklerle çözerek hizmete kazandıracağız. Burada tuvalet sistemimizde öyle önceliğimiz Beyşehir Gölü'nün doğasını korumak. Ağacına, çiçeğine böceğine dokunmadan bu alana sahip çıkacağız. Şu an yaptığımız çalışmalar tamamen doğal yapıyı koruyarak kurduğumuz sistemler ile gerçekleşiyor.

Karaburun, Beyşehir turizminin penceresi oldu. Beyşehir Gölünü anlatmaya gerek yok zaten suyun kalitesi ile dağının özellikleri ile Güneşin doğuşu ve batışı ile bunu anlatmak çok zor yaşamanız gerekir. Yani bu şehirde “Güneş koşarak doğar, hüzünle batar” sözümün özü budur. İnşallah Beyşehir’i Türkiye'nin daha dışına çıkararak, Dünya ile buluşturmaktır. Karavancıların ve çadırcıların uğrak yeri olan bir bölgeye doğru gitmek istiyoruz.” Dedi.

“KARABURUN PLAJI ANTALYA’DAN 135 KİLOMETRE OLACAK”

Beyşehir Belediye Başkanı Adil Bayındır Gembos yolunun önemine değinerek şunları söyledi;

“Gembos yolumuz açıldıktan sonra da Akdeniz'deki o sıcak Akdeniz suyunda değil Beyşehir'in bu serin sularında serinlemelerini istiyoruz. Gembos yolu açıldığı zaman, Beyşehir Karaburun plajı Antalya’dan 135 kilometre olacak. Turizmde insanları Serik, Manavgat ve Antalya merkezde dâhil buraya çekmek istiyoruz. Yaylayız ve yaylayı gerçek manada tarif etmek istiyoruz tarifine Karaburun'da ekliyoruz.” ifadelerini kullandı.

“BURASI DA ANTALYA KADAR VAR”

Beyşehir Karaburun plajına yoğun ilgi gösteren Konyalı Anıl Ersen, “Konyalı olarak herkes Antalya’ya, Bodrum’a gidemiyor. Burasıda Antalya kadar var” dedi.

Ersen, “Konyalı olarak herkes Antalya’ya, Bodrum’a gidemiyor. Burasıda Antalya kadar var o kadar da güzel bir yer. Konyalıya fazlasıyla yetecek bir yer. Önce geldik ormanımızda mangalımızı yaktık, pikniğimizi yaptık, karnımızı doyurduk sonra plaja geldik yüzdük. Şimdi burada güneşleniyoruz. Korona virüsten sonra burası çok iyi tatil gibi oldu.”

BAŞKANI GÖRÜRSEM EVİME DAVET EDECEĞİM!

Karaburun’da yapılan hizmetlerden dolayı memnuniyetini dile getiren 76 yaşındaki Şehnaz Akay, Başkanımız Bayındır’a teşekkür ederek, bu hizmetlerinden dolayı kendisine teşekkür ederim, görsem evime davet edeceğim“ dedi.

Şehnaz Akay açıklamasında, “Bundan iyi yer mi olur şuraya bir bak. Herkes ceylan gibi, balık gibi uçuyorlar. Ben burayı çok sevdim Allah o Belediye Başkanından Allah razı olsun. Eğer görürsem evime davet edeceğim. O meşelerin araları çok güzel çok beğendim. Allah ondan razı olsun, ne muradı varsa versin. Çok güzel bir yer çocuklara hep gösterdim fotoğraf çektim.”

AVRUPA’DA BİLE BU KADAR ÖZEL YERLER YOK

Fransa’dan tatile gelen Selim ve Ayşegül Akay çifti de, Antalya, Bodrum ve Alanya’yı aratmayan bir sahil olduğunu dile getirerek şunları söylediler;

Salim Akay, “Çok teşekkür ederiz hizmet olarak çok güzel şeyler yapılmış. Burada plaj olarak, oturma, güneşlenme ve yüzme yerleri çok güzel olmuş vatandaşlarımıza burayı tavsiye edelim. Buyursun gelsinler görülecek ve yaşanılacak yer.”

Ayşegül Akay, “Yurt dışından Fransa’dan geliyoruz. Antalya, Bodrum ve Alanya’yı aratmayan bir sahil yapılmış. Plaj olarak çok güzel ayaklarınıza taş değmiyor. Her şey çok düşünceli yapılmış. Mescitleri, tuvaletleri, duş kabinleri, büfeleri ve piknik yerleri var. Her şey çok güzel, oturabileceğiniz yiyip içebileceğiniz özellikle Ailecek oturabileceğiniz ayrı yerler var her şey şahane olmuş. Beyşehir Belediyemizin gerçekten çok güzel planlanmış. Antalya’ya gitmeye hiç gerek kalmamış ve çok yakın istediğimiz zaman gelebileceğimiz her konuda düşünceli şahane bir yer yapılmış. Avrupa’da bile bu kadar özel yerler yok. Türkiye’mizde her imkân var.”